lundi 16 janvier 2012

"Nişte drogaţi". Da, dar cu droguri cumpărate de voi!


  Şi la Piteşti, a treia zi de proteste anti-băsescu. 
   Am sosit la ora 17, aşa cum se anunţaseră începerea manifestaţiilor zilnice. Nu erau strânşi decât vreo treizeci de persoane, cam cât să ocupe trei pavele, după cum comenta hâtru o prietenă. 
   Era frig afară, aşa că am intrat într-un magazin chinezesc şi m-am uitat la nişte bocanci. "Scump, domne, scump. Dincolo era mai mai ieftin".
   Am ieşit din nou afară. Tot frig. 
   Parcă se mai adunase ceva lume. 
   Deloc convingători în felul în care scandau. 
   La un moment dat, cineva din mulţimea de protestatari propune să se plece către Primărie. 
   Deplasându-mă cu maşina, ajung înaintea lor. Îi aştept, îmi dau seama că s-au răzgândit. 
   Mă întorc în Piaţa Vasile Milea, protestatarii erau acolo. 
   În fine, se pleacă spre sediul PDL, cam aceeaşi treabă de ieri, dar cu mult mai puţină convingere. 
   Mă întorc acasă, convins că nu avea să se mai întâmple nimc. 
   Nu trec două ore şi aflu că în centrul Piteştiului s-au împărţit droguri, un jandarm a fost bătut. 
   Deci, în seara asta la Piteşti s-au întâmplat lucruri. După un scenariu care se aplic, după cum văd, în toate marile oraşe din ţară. 
   Ministrul de Interne a dat azi ordine şefilor de arme să intervină cu mai multă fermitate. 
   Huliganii îşi îndeplinesc misiunea. La fel şi jandarmii: trecători sau simpli manifestanţi sunt bătuţi, urcaţi în dube, bătuţi din nou, reţinuţi. Şi tot aşa. 
   Huliganii sunt acolo, gata de atac. Vor reveni şi mâine. 


   P.S. În timp ce urmăream programele tv româneşti care transmit în direct ceea ce se întâmplă în Bucureşti, mi-am adus aminte un lucru: 
   Când a fost arestat Constantin Nicolescu, preşedintele Consiliului Judeţean şi al PSD Argeş, membrii de partid şi simpatizanţii au făcut un miting de susţinere. 
   Câteva zeci de metri mai încolo, la PDL, se pregătea un contra-miting.
   Acum sunt sigur că printre cei din curtea PDL am văzut mulţi indivizi pe care îi văd zilele astea în primele rânduri în zilele protestului anti-băsescu din Piaţa Vasile Milea.

0 commentaires:

| Top ↑ |